“جایگــــاه شناســــی زنـــان”

زن منتظر برای ایجاد اعتماد به نفس و آمادگی لازم در خود ، باید بداند که اسلام جایگاه والا و کاملا متناسب با ویژگی های شخصیتی را برای او در نظر گرفته است. به منظور ارتقای  موقعیت زن و و رسیدن به این جایگاه مطلوب ، برنامه های ویژه ای همچون  همتا دانستن زن و مرد ، توجه به ارزشمندی زنان و تکریم آنان و نیز پرورش و تربیت زنان  شایسته و الگو را در دستور کار خود قرار داده است. نتیجه ی این برنامه ها این است که در آرمانشهر مهدوی ، زنان هم در اماده سازی زمینه ها ، هم در پرورش و تربیت نسل مهدوی و هم در کارگزاری و یاوری حضرت در حکوت جهانی ، نقش ممتاز و برجسته ای دارند.

برخی از زنان ، چنان شایستگی و منزلتی می یابند که جزو اصحاب و کارگزاران ویژه حضرت مهدی (عج) می گردند. به گونه ای که 50 نفر از میان 313 یار خاص حضرت ، زن میباشند. علاوه بر این پنجاه صحابی خاص ، چهارصد بانوی برگزیده  نیز به همراه حضرت عیسی (ع) به کمک حضرت ولی عصر (عج) خواهند شتافت.

چنان که ملاحظه گردید ، برخی از زنان چنان فعّال و پویا عمل می نمایند که نه تنها در رسالت اصلی خود که آماده سازی و تربیت جامعه ی مهدوی است، سرافراز عمل می نمایند و علی رغم دشواری های دینداری در آخرالزمان ، نه تنها  ایمان خویش را با صلابت حفظ نموده و نسلی مهدوی باور  را تربیت می کنند ، بلکه در عرصه های فعالیت دولت جهانی حضرت نیز کارگزاری و یاوری ایشان را بر عهده می گیرند که تماما حاکی از مرتبه ی بالای زنان در اسلام و جامعه ی مهدوی است.

 

موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1394-03-24] [ 11:40:00 ق.ظ ]